Andraž Jenko, žičničar
Kako bi svoj poklic opisal v stavku ali dveh?
Glavna naloga žičničarja je, da potnike zanesljivo, hitro in varno spravi iz točke A do točke B, pa naj bo to na smučišču v gorah ali pa v urbanem okolju velemest. Druga, prav tako pomembna naloga je, da poskrbim za popravljanje in vzdrževanje žičniških naprav tako, da je zagotovljena maksimalna varnost potnikov.
Kaj je pri tvojem delu največji izziv in kaj ti daje največ zadovoljstva?
Največji izziv so popravila in vzdrževalna dela, katera so lahko mala ali velika. V vsakem primeru moram ta dela opraviti pravilno in natančno, da je zagotovljena varnost potnikov. Največ zadovoljstva občutim, ko najdem okvaro, jo odpravim in ponovno zaženem žičnico vedoč, da sem pravilno opravil svoje delo.
Kje si se šolal?
Po srcu sem strojnik, na papirju pa strojni inženir. V žičničarstvu so potrebna dodatna šolanja, da sploh lahko upravljaš z žičnico in posegaš v strojne in elektrotehnične komponente žičniške naprave.
Komu bi svetoval, da se odloči za pokli žičničarja? Katere lastnosti so pomembne?
Kdorkoli se odloča za poklic žičničarja, mora poznati nekaj ključnih dejstev. Prvo je, da je delo v turizmu tako, da se delajo tudi sobote, nedelje in prazniki. Seveda imam tudi proste dni, ampak v času sezone so te po navadi med tednom. Delo z ljudmi je tako, da moram biti prijazen do strank, vendar kljub temu strog, ko se gre za upoštevanje pravil in varnosti na smučišču ter na žičnici. Delo v veliki večini poteka na terenu, pogosto v ekstremnih razmerah, kot so mraz, veter, dež, megla, sneg, delo na višini ter delo pozno v noč. Ko se nekaj pokvari, moramo hitro urgirati in napako čim prej odpraviti. Terensko delo pomeni, da sem tudi veliko na soncu in svežem zraku med tem, ko so ostali v dolini v megli. Med delovnim časom v zimski sezoni vsak dan tudi nekaj malega presmučam, večinoma na malico in nazaj ter po koncu obratovalnega dne nazaj v dolino.
V času zimske sezone si naberem dovolj delovnih ur, da sem lahko poleti kakšen teden / mesec prost, seveda če opravimo vsa potrebna vzdrževalna dela.
Najbolj pomembne lastnosti žičničarja so prijaznost, vestnost, samoiniciativnost, ostro oko in sposobnost timskega dela.
Kako bi izgledal tvoj popolni dopust?
Popolni poletni dopust bi bil mesec dni raziskovanja ter surfanja na valovih na otoku Bali. Popoln zimski dopust pa teden dni smučanja po svežem pršiču v Alpah. Kljub temu, da sem vsak dan na snegu, se smučanja vseeno veselim.
Kje se vidiš čez 10 let?
Tudi čez 10 let se še vedno vidim delati na smučišču kot žičničar, to me osrečuje. V tem času bi si pa želel delati na različnih žičničarskih projektih, tako v Sloveniji kot tudi v tujini.