Poslovna ideja
Poslovna ideja je prvi korak pri uresničevanju podjetniških ciljev. Pomembno je, da je inovativna, tržno usmerjena, izvedljiva, donosna in ima potencial za rast.
Za uspešno uresničitev poslovne ideje je potrebno raziskati trg. Preučiti moraš svoje ciljne kupce, konkurenco in trende na področju gostinstva ter turizma. Sledi izdelava poslovnega načrta. Določi pomembne cilje, finančne projekcije in strategijo za uspeh.
V tej fazi je pomembno, da upoštevaš smernice in cilje, ki so opredeljeni v strategiji slovenskega turizma za doseganje vizije »zelene butičnosti«. Podjetja in projekti, ki so zasnovani v skladu s cilji, opredeljenimi v strategiji, imajo boljše možnosti za uveljavljanje različnih spodbud, ki so na voljo.
Pri pripravi poslovnega načrta upoštevaj veljavno zakonodajo in predpise:
Pravne podlage, ki veljajo za gostinske lokale, so opredeljene v Zakonu o gostinstvu, Obrtnem zakonu in Listi dejavnosti, ki se v skladu s 5. členom OBRZ običajno opravljajo na obrtni način.
Pravne podlage, ki veljajo za turistične namestitve, so opredeljene v Zakonu o gostinstvu, Pravilniku o minimalnih tehničnih pogojih in o obsegu storitev za opravljanje gostinskih dejavnosti in v Pravilniku o kategorizaciji nastanitvenih obratov.
Pravne podlage, ki veljajo za turistične agencije, so opredeljene v Zakonu o spodbujanju razvoja turizma in Pravilniku o podelitvi licence za opravljanje dejavnosti organiziranja in dejavnosti prodaje turističnih paketov.
Ker je vsak začetek težak, so na voljo številne vsebinske spodbude za potencialne in mlade podjetnike, kot so podjetniške šole, možnost mentoriranja in ekspertnega svetovanja, izobraževanja in dogodki. Izkoristi jih!